Kontynuuj W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika.
Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w "Polityce Cookies".

Podaj adres e-mail

jeśli chcesz być informowany o nowościach pojawiających się w naszym serwisie.

aby usunąć swój adres wpisz adres e-mail i kliknij wypisz

• Zapytaj burmistrza
Czy i jak często korzystasz ze scieżki pieszo rowerowej do Woźnik
Ilość głosów: 3590

Szlak Grodziska Pętla

CHARAKTERYSTYKA SZLAKU

Szlak bardzo zróżnicowany krajobrazowo. Prowadzi przez wszystkie miejscowości gminy Grodzisk Wielkopolski. Przebiega częściowo w terenie odkrytym, częściowo w lasach. Zasadniczo jest łatwy, a miejscami średnio trudny technicznie (2,5/5). Brak większych przewyższeń. Na odcinku Zdrój-Czarna Wieś, Grąblewo-Snowidowo, Ptaszkowo-Borzysław przebiega mało uczęszczanymi asfaltowymi drogami gminnymi. Na odcinku Biała Wieś- Grodzisk przebiega ścieżką rowerową wzdłuż drogi krajowej. Na odcinku Ujazd -Grodzisk i Grodzisk Chrustowo przebiega asfaltowymi drogami powiatowymi. W pozostałej części szlak przebiega drogami leśnymi i śródpolnymi. Największe walory historyczne oraz przyrodniczo-krajobrazowe: szlak daje pełny obraz specyfiki gminy Grodzisk Wielkopolski.

Oznaczenie szlaku: niebieski

Długość szlaku: 66 km

Miejscowości znajdujące się na szlaku:
Czarna Wieś (1,5 km) - Albertowsko (11,0 km) - Kąkolewo (17,4 km) - Rojewo (20,0 km) - Sworzyce (22,6 km) - Biała Wieś (25,0 km) - Lasówki (28,7 km) - Słocin (30,5 km) - Kurowo (33,8 km) - Grąblewo (36,0 km) - Snowidowo (38,0 km) - Woźniki (41,0 km) - Ptaszkowo (43,3 km) - Borzysław (46,0 km) - Grodzisk (51,0 km) - Młyniewo (54,7 km) - Chrustowo (55,3) - Kobylniki (60,0 km) - Zdrój (64,4 km)

Połączenia z innymi szlakami:
- wspólny start
- wspólny przebieg: 41,0

Atrakcje na szlaku:
Jest to szlak, który oddaje w pełni walory przyrodniczo-krajobrazowe gminy Grodzisk Wielkopolski. Prezentuje w całej okazałości zarówno zachodnią część gminy z jej zróżnicowanymi typami lasów i miejscowościami, których korzenie sięgają czasów osadnictwa olenderskiego (Czarna Wieś, Albertowsko, Kąkolewo, Rojewo), jak również centrum i wschód gminy o charakterze przemysłowym i rolniczym.
Godne poświęcenia uwagi są:
- zlokalizowane przy szlaku pozostałości po cmentarzykach ewangelickich
- odkryta piaskowa wydma w lasach koło Albertowska
- urokliwe gospodarstwa w Albertowsku
- kościół i klasztor Franciszkanów w Woźnikach z I połowy XVIII w.
- karczma w Ptaszkowie z końca XVIII w.
- pomnik upamiętniający ofiary hitlerowskiego obozu przejściowego w Młyniewie.

Opis szlaku:
Szlak rozpoczyna się przy Wiejskim Centrum Kultury i Sportu w Zdroju (0,0 km)
1,7 km - Czarna Wieś. Pozostałości cmentarza ewangelickiego.
9,0 km - piaskowa wydma
9,2 km - pozostałości cmentarza ewangelickiego
11,0 km -15,0 km - Albertowsko, wieś olenderska.
17,5 km - Kąkolewo z neogotyckim Kościołem.
20,0 km - Rojewo, wieś położona malowniczo wśród lasów
22,8 km - Sworzyce. Za wsią szlak prowadzi drogą asfaltową do drogi wojewódzkiej nr 308
25,0 km - w Białej Wsi rozpoczyna się utwardzona ścieżka rowerowa, która wiedzie wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 308. Szlak prowadzi do Lasówek
29,0 km - Lasówki - znajduje się tu siedziba Nadleśnictwa Grodzisk
29,3 km - zjazd w lewo do Słocina
33,8 km - Kurowo. Szlak skręca w prawo i prowadzi drogą gruntową do Grąblewa, gdzie łączy się z asfaltową drogą gminną Grodzisk - Snowidowo
38,0 km - przed zakładem odazotowni gazów szlak skręca w lewo do Snowidowa. Po 0,7 km skręt w prawo w gruntową malowniczą drogę śródpolną, która prowadzi do Woźnik
41,0 km - przy skrzyżowaniu dróg gruntowych przed Woźnikami zlokalizowany jest punkt postojowy dla rowerzystów. Na skrzyżowaniu szlak skręca pod kątem ostrym w prawo i prowadzi do Ptaszkowa.
43,4 km - w Ptaszkowie szlak przecina drogę krajową nr 32 i prowadzi w lewo ścieżką rowerową, z której następnie schodzi na drogę asfaltową prowadzącą do Cykowa
45,7 km - skręt w prawo w kierunku Borzysławia
50,5 km - szlak wchodzi do Grodziska i prowadzi wzdłuż utwardzonej ścieżki rowerowej, mija Grodziską Strefę Przemysłową i łączy się z drogą powiatową nr 725 Grodzisk - Wielichowo
54,7 km - Młyniewo - znajduje się tu pomnik upamiętniający ofiary hitlerowskiego obozu przejściowego. Szlak prowadzi do Chrustowa i na 56,0 km skręca w prawo z drogi powiatowej w gruntową drogę śródpolną. Na 58,2 km przecina drogę krajową nr 32 Poznań - Zielona Góra (UWAGA! Zachowaj ostrożność podczas przekraczania drogi!) i po 0,2 km skręca w prawo w drogę gruntową, która prowadzi do Kobylnik (61 km) i dalej do Zdroju